Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 573
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Модель навчального закладу –
 Школа сприяння здоров’ю
Олександрівської ЗШ І – ІІІ ступенів №2 Олександрівського району Кіровоградської області
 
 
 Пріоритетність виховання здорового покоління визначається на сучасному етапі як загальнодержавна проблема, важливість якої передбачено Конституцією України та рядом нормативних документів, таких як: Конференція ООН про права дитини, Державна національна програма „Діти України» та інші. (Додаток 1) Найцінніше, що має людина в житті – це здоров’я. Але в наш час важко уявити собі дитину або старшокласника, які є повністю здоровими. Щорічно в нашій школі проводяться медичні огляди школярів, які свідчать, що лише 7 % учнів закінчують навчання практично здоровими. Тому, проаналізувавши стан щодо збереження здоров’я дітей у школі, на педагогічній раді ми прийшли до висновку, що потрібно виробити модель навчального закладу: «Школа сприяння здоров’ю» і впровадити її в дію. Школа – це середовище, де дитина проводить 70% свого часу. Тому саме у школі повинні створюватися умови для нормального розвитку дитини та формуватися знання та навички по організації здорового способу життя. Різке погіршення побутових умов, неповноцінний відпочинок, перевантаження, зниження рухової активності, зменшення щоденного фізичного навантаження, наслідки хімізації, неповноцінне харчування, несприятливі екологічні фактори призводять до росту дитячої захворюваності. (Додаток 2) За даними МОЗ України, до 90 % школярів мають відхилення у здоров’ї. Захворюваність дітей шкільного віку (7-14 років) збільшилась майже на 35 % за останні 10 років. І якщо у першому класі кількість здорових школярів становить 33%, то серед старшокласників цей показник знижується до 6-9% Саме на підтримку та відновлення здоров’я і спрямував свою роботу педагогічний колектив Олександрівської ЗШ І-ІІІ ст.. №2, вирішивши включитися в експериментальну роботу над проблемою створення Школи сприяння здоров’ю. (Додаток 3, 3.1) Провідна ідея Школи сприяння здоров’ю: створити сприятливе освітньо – виховне середовище, спрямоване на валеологізацію навчання, екологічну освіту, особистістно орієнтоване навчання і виховання, всебічний розвиток здорової дитини, лідера ХХІ століття. Мета: Формування шкільної оздоровчої політики, єдність медичного, педагогічного і психологічного контролю за розвитком учнів, формування і розвиток фізично, психічно, соціально і морально здорової особистості зі стійкими переконаннями та системою знань про здоров’я і здоровий спосіб життя, створення умов для збереження і зміцнення здоров’я, самоствердження, самодостатності та самореалізації в дорослому житті. Завдання: · Забезпечення активного, свідомого, безперервного засвоєння учнями основ науки, вироблення вміння застосовувати набуті знання у практичній діяльності; · Всебічний розвиток дитини, як особистості з урахуванням її здібностей і талантів; · Пошук та вибір здібних і обдарованих дітей, надання їм можливостей реалізації особистих творчих планів; · Громадянське, національне виховання та розвиток учнів; · Формування в учнів вміння та навичок активної пізнавальної діяльності, розвиток творчого потенціалу; · Забезпечення умов для ранньої професійної орієнтації; · Становлення особистості учня, його орієнтація на подальший розвиток, самовиховання, самовизначення, самоствердження; · Розробка педагогічним колективом нового змісту освіти, впровадження нових управлінських технологій; · Реалізація психологічного забезпечення управлінського та навчально – виховного процесів; · Розширення і урізноманітнення шляхів взаємодії школи, батьків і громадськості в контексті зміцнення здоров’я; · Створення науково – інформаційного простору з питань збереження та зміцнення здоров’я дітей та молоді. Структура школи здоров’я: 1. Введення до навчального плану дисциплін валеологічного спрямування. 2. Пропаганда здорового способу життя. 3. Виконання санітарно-гігієнічних норм фізичного та інтелектуального розвитку дитини. 4. Вироблення в дітей практичних умінь і навичок рухової діяльності. 5. Значення режиму дня в житті дитини. 6. Повноцінне харчування його особливості та значення для організму дитини. 7. Взаємозв’язок між школою, батьками й громадськістю. 8. Створення комфортного психологічного середовища для учасників навчально-виховного процесу. Складові здоров’я учнів нашої школи: (Додаток 4, 5,) Психологічний розвиток особистості та саморозвитку учнів · Оволодіння навичками психологічного захисту від соціальних впливів; · Виховання здорового способу життя; · Розвиток лідерських якостей серед учнів; · Саморозвиток. Фізичний розвиток особистості · Формування правильної осанки учнів; · Раціональне харчування; · Розвиток спритності, швидкості та активності; · Зміцнення організму методом загартовування; · Підтримання рухової активності протягом дня. Духовний розвиток особистості · Прищеплювати любов до культури людей і до самого себе. · Виховувати почуття до прекрасного; · Виховувати усвідомлення цінності навколишнього світу. Інтелектуальний розвиток особистості · Розвиток в учнів пізнавальних інтересів; · Розвиток учнів через практичну діяльність; · Індивідуальна робота для розвитку здібностей та нахилів учнів; · Засвоєння системи знань, та прийомів самостійної навчальної діяльності. Соціальний розвиток особистості · Створення творчої атмосфери в колективі; · Розвиток особистістно – орієнтованої системи навчання для учнів; · Розвиток психічний функцій (інтелект, воля, емоційність, моторика). Основними напрямками роботи школи по збереженню та зміцненню здоров’я учнів є: 1. Розробка та впровадження програми забезпечення здорового способу життя; 2. Методичне забезпечення виконання вищезгаданої програми; 3. Профілактична робота серед учнів,вчителів,батьків школи щодо збереження та зміцнення здоров’я; 4. Демократизація та гуманізація навчально – виховного процесу; 5. Розвиток морально-психологічних та духовно – соціальних якостей учнів; 6. Організація виховання здорового способу життя в школі, поза школою, в сім’ї; 7. Вдосконалення та зміцнення матеріально – технічної бази. Паспорт школи: Олександрівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №2 Вулиця Леніна 82 телефон 32621 В школі навчається 378 учнів. Працює 35 вчителів. З них вищу категорію мають 11 осіб, І категорію – 12 осіб, ІІ – категорію 4 особи, 8 – спеціалістів. Результати діяльності школи сприяння здоров’я: (Додатки 6-13) Для реалізації поставлених завдань була створена творча група в складі 6 – ти осіб: керівник – директор школи Ткаленко Л.Ф.; педагог – організатор – Тищенко Л.М. практичний психолог школи – Рустамян О.М., вчитель основ здоров’я – Бак Л.В., вчитель фізичного виховання – Козир В.М., медична сестра – Волошаненко А.В., завданням якої було вивчення проблеми збереження та відновлення здоров’я учасників навчально-виховного процесу школи. Були визначені шкільні фактори, що впливають негативно на здоров’я дітей: - Інтенсивність навчання; - Невідповідність методик і технологій навчання віковим можливостям учнів; - Некомпетентність батьків у питаннях збереження здоров’я; - Недоліки в системі фізичного виховання; - Відсутність системи роботи з формування цінності здоров’я і здорового способу життя. Прийшли до висновку, що для якісного вирішення поставлених проблем необхідно створити постійно діючий психолого-педагогічний семінар, основним завданням якого і стало створення моделі Школи сприяння здоров’ю, розробка та апробація здоров’язберігаючих технологій навчання і виховання, визначення основних шляхів покращення стану здоров’я учнів за умови навчального, навчально-методичного, кадрового та управлінського забезпечення, відпрацювання технології валеологізації навчального процесу. Робота семінару спрямована на розробку науково-методичного навчально-виховного процесу. На засіданнях розглядаються актуальні питання застосування нових методик та технологій щодо формування позитивної мотивації, дотримання здорового та безпечного способу життя, обговорюються результати моніторингу здоров’я, фізичного, психологічного розвитку учнів. В нашій школі питання збереження здоров’я знайшло своє відображення в наступних педагогічних технологіях: - Розробка системи уроків природничого циклу, орієнтованих на поглиблене вивчення біологічних основ, фізичних вправ на організм школяра; - Психологічний супровід навчально-виховного процесу; - Робота логопеда; - Посилення здоров’язберігаючого компоненту в системі занять фізкультурою і спортом; - Розробка технологій оздоровчої роботи з школярами за рахунок режиму повного дня, відповідно до потреб дітей у відпочинку і раціональному харчуванні; - Раціональне використання матеріально-технічних ресурсів в здоров’язберігаючих цілях. Пріоритетним напрямом збереження і зміцнення здоров’я дітей і підлітків є раціональне використання різноманітних засобів і форм фізичного виховання при оптимальній руховій активності, яка відповідає науково обґрунтованим гігієнічним нормативам середньодобової рухової активності учнів в залежності від статі та віку. Для зняття статистичної напруги школярів під час навчальних занять і для підвищення рухової активності проводяться фізкультхвилинки на уроках, динамічні паузи (музичні танцювальні, ігрові) і уроки фізичного виховання в розкладі навчальних занять. В навчальний процес включені психокорекційні елементи: психогімнастика, тренінгові і релаксаційні техніки саморегуляції, активно використовуються методи фізкультурно-оздоровчої роботи (заняття в спортивних секціях, ЛФК, спортивні змагання і Дні здоров’я). Використання на уроках скоромовок, акровіршів, співанок, вправ рухового характеру дозволяють подолати моторно скутий стан учнів. Ці вправи дають можливість уникнути перевтоми і бути працездатними протягом усього часу навчальних занять. Провідну роль у становленні фізично і психологічно здорової особистості відіграє режим дня. В нашій школі створений досить гнучкий режим повного дня з врахуванням можливостей дітей із ослабленим здоров’ям. Режим дня учнів нашої школи будується у відповідності підвищення і спаду працездатності. В ньому передбачені наступні компоненти: 1. Навчальні заняття в період зростання працездатності 2. Відпочинок з максимальним перебуванням на відкритому повітрі 3. Регулярне, достатнє і вітамінізоване харчування, повноцінний сон для шестирічок. Передбачено час для вільних занять за власним вибором (читання, заняття музикою, малювання, спорт та інша творча діяльність). Особлива увага приділяється режиму дня шестирічок. Не дивлячись на те, що навчально – виховний процес пов'язаний із залученням вчителів, батьків і громадськості, все ж основний та провідний акцент спрямований на особистісне зростання кожного учня в школі. Тому ми працюємо в напрямку реалізації створеної моделі: Особистісна модель учня школи сприяння здоров’ю Учні нашої школи мають бути: Здоровими фізично і морально, національно свідомими, ерудованими, творчими, активними, комунікабельними, шанувальниками прекрасного, здатними до саморозвитку і самовдосконалення, допитливими, готовими до життя у соціумі, психологічно стійкими, з адекватною самооцінкою. Крім того, коли наші діти знають, що на них десь чекають, що їхня праця, творчість необхідні не тільки школі, а й селищу, району то інтерес до участі у всіх видах діяльності постійно зростає і допомагає кожній дитині усвідомлювати свою значимість та відчувати патріотичне сприйняття рідної Батьківщини, а не виїздити за кордон в пошуках кращого життя. Звичайно без досвідчених, творчих та активних вчителів, класних керівників без активної допомоги психолога, педагога – організатора, без підтримки районного методичного кабінету, неможливо було б зрушити з місця жодне починання. Наша робота лише нещодавно розпочалася і поки що не є досконалим, налагодженим до найменших дрібниць, механізмом, але, сподіваємося, що саме такі підходи, така модель системи виховання допоможе нам разом з дітьми розв’язувати проблеми найбільш ефективно, в активній творчій діяльності долати всі негаразди, по-справжньому розвиватись і рухатися вперед.
 
Матеріали можна переглянути перейшовши по посиланню     Додаток 5  
   Додаток 4       /tablici-dod_4.rar
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Вересень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Друзі сайту